Last minute - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Niels Keuning - WaarBenJij.nu Last minute - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Niels Keuning - WaarBenJij.nu

Last minute

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

20 Augustus 2010 | Finland, Vaasa

We zijn vannacht even voor 3 uur in de auto gestapt en de reis naar Bremen begonnen. Dat ging allemaal goed. Bij het vliegveld wel even verkeerd gereden zodat we voor de verkeerde terminal stonden. Maar omdat we toch alle tijd hadden was dat geen ramp.

Vanaf daar begon het wachten..
De eerste rij stond voor de incheck balie voor de bagage. Daar hebben we ongeveer 20 minuten gestaan (als ik het me goed herinner..). Vervolgens nog even gezeten, gedronken en gegeten en rond 20 voor 6 richting de douane.

Weer aangekomen in de terminal van Ryanair stond er een grote rij voor de douane. Maar dat was achteraf ook geen verrassing, er stond één vrouw de handbagage te controleren op grote/gewicht voor alle passagiers.
Eenmaal daar voorbij was het al na 6 uur en dan moest ik nog langs de douane!

Uiteindelijk 5 minuten voor half 7 (dus voordat het vliegtuig vertrok) was ik door de douane heen en kon ik een sprintje trekken richting de gate en het vliegtuig.
Dat sprintje was ook wel nodig aangezien de gate en de deur van het vliegtuig gesloten werd nadat er nog twee personen na mij het vliegtuig in kwamen.

Bij de douane stonden er nog mensen achter mij die ook naar Tampere vlogen, maar die heb ik niet meer in het vliegtuig gezien. En aangezien er geen bagage meer uit het vliegtuig is gehaald voor vertrek, is hun bagage dus zonder hun vertrokken.

Zo, maar ik zat tenminste! En ruim ook. Ik zat bij de nooduitgang bij de vleugels. Zelfs als ik mijn been strekte kon ik nog niet bij de stoel voor mij!

Eenmaal aangekomen in Tampere ging alles heel snel. De bus richting het treinstation vertrok 10 minuten nadat het vliegtuig was aangekomen. Daarna op de naar de trein en na 3,5 uur (was maar 2 uur in de trein maar ik moest een overstap maken en daar 1,5 uur wachten) was ik aangekomen in Vaasa!

Hier werd ik opgewacht door mijn tutor, die mij deze periode hier begeleid. Zijn naam is Atte en hij is zelf net terug van een exchange project, 10 maanden in Mexico.

Atte en ik zijn door iemand van het International Student Office met de auto naar mijn appartement gebracht om de bagage te dumpen.
Hier heb ik kennis gemaakt met degene met wie ik de keuken en badkamer deel. Ik ben zijn naam alweer vergeten maar hij is een Pakistaan. Hij is samen met een paar andere Pakistanen de halve middag weggeweest om te collecteren namens het Rode Kruis voor de overstromingen in Pakistan.

Hierna heb ik een rondleiding door ongeveer het hele centrum van de stad gehad. We zijn opzoek geweest naar een goedkope fiets, omdat dat wel erg handig is hier werd mij verteld want het openbaar vervoer rijd maar 1 keer per uur of per twee uur hier.

We hebben de dag afgesloten met een biertje in de kroeg en daarna heeft hij mij weer naar mijn appartement gebracht en is hij vertrokken.

Ik ben nu dus helemaal kapot. Een lange dag reizen, daarna nog een hele stad doorgelopen en zonet al mijn spullen nog uitgepakt. Ik zal vanavond mijn bed vroeg gaan opzoeken!

  • 20 Augustus 2010 - 19:18

    Mr. T:

    Woeeeeh Niels goes Finnish style!

    Succes daar en mooie verhaaltjes schrijven!:D

    Sprekulator!

  • 20 Augustus 2010 - 19:37

    Anneke:

    Hoi Niels,

    Gelukkig dat het vliegtuig met jou is vertrokken. We hebben het uitgezwaaid!

    Veel plezier daar, klinkt goed in elk geval.

    Groetjes,
    mama

  • 21 Augustus 2010 - 11:17

    Ashley:

    Haaaa Niels moest een sprintje trekken om zijn vliegtuig te halen dat had ik wel willen zien!

    Veel plezier en leuke verhaaltjes schrijven!

    xx

  • 22 Augustus 2010 - 18:54

    Tim:

    Klinkt goed, de dag afsluiten met bier.. Have fun!

  • 24 Augustus 2010 - 08:42

    Carla:

    Leuk om je reisverslag te lezen; veel plezier in Finland de komende tijd. Geniet ervan

    groetjes the tulips family

  • 24 Augustus 2010 - 11:20

    Nynke:

    Hej kom op, vertel over je zoektocht naar de fiets :D

  • 24 Augustus 2010 - 20:43

    Jan Keuning:

    Hoi Niels,

    Las je verslag. Ik heb veel bewondering voor je. Ik geloof niet dat ik op jouw leeftijd zoiets zou aandurven. Ik was (en ben) eigenlijk maar een schijtlijster, maar dat blijft onder ons.

    Hoi!

    Jan

  • 25 Augustus 2010 - 09:04

    Laura:

    Hey Niels,

    Bedankt voor je kaartje!

    En veel plezier in Finland! Zal je blog blijven volgen. :p

    Groetjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24702

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland

Landen bezocht: