School - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Niels Keuning - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Vaasa, Finland van Niels Keuning - WaarBenJij.nu

School

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 September 2010 | Finland, Vaasa

Afgelopen vrijdag was het eerste grote feest hier voor studenten. Het feest heette Kick-in en is bedoeld als opening voor het nieuwe schooljaar. Dit feest was zeer geslaagd! Bijna alle exchange students waren gekleed in het blauwe t-shirt dat we gekregen hebben van de school (op de achterkant staat 'Exchange Student' ) en in de studenten 'party overall'. Er is een foto te zien van mij en een paar andere studenten in het fotoboek hier.

In principe alle studenten hebben zo'n overall. De entree tickets voor feesten zoals die van afgelopen vrijdag zijn gemaakt van stof en worden 'patches' genoemd. Het is de bedoeling om alle patches die je krijgt op de overall te naaien, zo krijg je na een tijdje dus een grote verzameling aan patches op je overall! Overigens, de allerbelangrijkste regel die vast zit aan de overall is dat je hem NOOIT mag wassen! Luchten is toegestaan maar wassen niet. Het is ook gelijk te zien als hij gewassen is, dan laat namelijk de bedrukking erop los. Dat was goed te zien nadat een Duitser het toch nodig vond om hem in een sopje te doen na het feest..

Het weekend erna heeft eigenlijk iedereen het zeer rustig aan gedaan. Zaterdag uiteraard lang uitgeslapen en 's avonds een film gekeken bij iemand. De zondag ben ik met 2 anderen naar het zwembad hier geweest en naar de sauna. Een lekker ontspannend dagje!

Gisteren is de eerste volledige schoolweek begonnen en die bevalt me tot nu toe nog erg goed!
Ik zal eerst de lessen op een rijtje zetten die ik hier volg:

- Financial Mathematics
- International Accounting
- International Financing
- Statistics
- Finnish Society
- English Conversation
- Introduction to Management Accounting
- International Team Work
- Survival Course Finnish

Het klinkt allemaal (waarschijnlijk) veel moeilijker dan dat het is. Nu ga ik niet alle vakken uitleggen, de meeste spreken ook wel voor zich volgens mij. Maar International Team Work is het bespreken wel even waard volgens mij! (Als er nog een ander vak is wat je graag uitgelegd wil hebben, spreek me dan even aan d.m.v. een reactie hier, mail, msn, facebook of iets dergelijks. Dan zal ik mijn best doen om het uit te leggen..)

International Team Work houdt in (voor zover ik het tot nu begrepen heb, komende donderdag krijgen we ermee uitleg over) dat je samen met de groep waar je in zit activiteiten gaat organiseren. Niet zomaar activiteiten, maar activiteiten die we kunnen doen tijdens een paar dagen dat we naar Lapland zijn! Die reis zit namelijk inbegrepen bij het vak, het kost dan ook wat extra (ongeveer 130 euro). Maar dat heb ik graag over voor een reis naar Lapland van een paar dagen.
School regelt het vervoer erheen, de accommodatie en het eten. Voor de rest moeten we dus zelf verzinnen wat we gaan doen.
Deze reis vindt plaats in begin oktober, 3 - 6 oktober of 6 - 9 oktober. Dat is afhankelijk van in welke groep je zit. Ik verheug me er op!

Morgen hebben we een International Sauna party. Dan gaan we met alle exchange students en bijna alle tutors naar een ruimte van de Student Union, waarbij het de bedoeling is dat je ook naar de sauna gaat maar dat is niet verplicht. Je kan uiteraard ook gewoon komen en in de 'huiskamer' blijven.
Op de Sauna party na is er nog niks gepland voor deze week. Behalve natuurlijk de voetbalwedstrijd van vanavond (Nederland - Finland)! Deze ga ik met een paar andere studenten bekijken in de kroeg hier. Ik ben jammer genoeg mijn oranje t-shirt mee te nemen en om nou speciaal voor die ene wedstrijd een oranje t-shirt hier te kopen gaat me wat te ver. Dus dat wordt in mijn gewone kleren die kant op vanavond.
Laten we hopen dat Nederland wint, ik verwacht het eigenlijk wel!

  • 07 September 2010 - 16:14

    Mr. T:

    Hoi Niels!
    Engelse titels van vakken zijn altijd dure namen. English Conversation klinkt trouwens wel grappig, net als Survival Course Finnish. :O

    Succes!

  • 08 September 2010 - 10:24

    Anneke:

    Had dat een beetje eerder gezegd, dan hadden we het shirt op kunnen sturen! Gelukkig heeft nederland ( net) gewonnen!
    Klinkt idd wel heel duur al die engelse termen, maar ik had al begrepen dat je sommige dingen al op de ommelander hebt gehad..wordt een makkie duzzz

    Groetjes Anneke

  • 13 September 2010 - 18:23

    Suuz:

    Wat grappig dat Finland dat ook heeft, mijn beste vriendin woont in Noorwegen en daar hebben ze ook dat je die overal niet mag wassen =P Dat hadden ze in de Russe periode, is vergelijkbaar met ons laatste jaar Havo =P

  • 16 September 2010 - 12:22

    Anneke:

    't Wordt tijd voor een nieuw verhaal ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 24711

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland

Landen bezocht: